برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است!
سرخط خبرها

فینال جام حذفی در استادیوم امام رضا (ع) مشهد | شام آخر در ورزشگاه شیک

  • کد خبر: ۴۰۶۸۷
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
  • ۱
فینال جام حذفی در استادیوم امام رضا (ع) مشهد | شام آخر در ورزشگاه شیک
استادیوم امام رضا (ع) به عنوان میزبان فینال جام حذفی فوتبال کشور انتخاب شد
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ فینال جام حذفی فوتبال کشور به ورزشگاه امام‌رضا (ع) رسید. بعد از اینکه سازمان لیگ شرایط ورزشگاه پارس شیراز را برای میزبانی فینال جام حذفی تأیید نکرد، ۴ ورزشگاه آزادی تهران، یادگار امام تبریز، نقش‌جهان اصفهان و امام‌رضا (ع) مشهد کاندیدای برگزاری این بازی شدند که در‌نهایت قرعه به نام استادیوم شیک شهر‌مان افتاد. از‌آنجا‌که یک تیم تهرانی و یک تیم تبریزی برگزار‌کنندگان بازی فینال هستند، به‌طور‌طبیعی ۲ ورزشگاه آزادی تهران و یادگار امام تبریز از جمع کاندیدا‌های بازی فینال خارج شدند و رقابت بین ۲ ورزشگاه بزرگ و مدرن در اصفهان و مشهد بود؛ اتفاقی که بعد از بررسی‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و با توجه به اعلام‌آمادگی هیئت فوتبال استان، در‌نهایت قرار شد تا بازی فینال جام حذفی فصل‌۹۸-۹۹ در ورزشگاه امام‌رضا مشهد برگزار شود. اتفاقی که بعد از مدت‌ها سکوت می‌تواند بار دیگر هیجان و اشتیاق را به ورزشگاه امام‌رضا (ع) بیاورد.


دومین میزبانی بعد از سال‌۸۴

میزبانی شهر مشهد از فینال جام حذفی کشور اتفاقی است که برای دومین‌بار خواهد افتاد. پیش‌از‌این در سال‌۱۳۸۴ در فصلی که ابومسلم و صباباتری به فینال جام حذفی رسیدند، مشهد میزبان این بازی حساس بود که البته فرجام خوشی برای مشهدی‌ها نداشت. در آن سال دیدار فینال به‌صورت رفت‌و‌برگشت انجام شد که در بازی رفت دیدار ۲ تیم به تشاوی یک‌بر‌یک رسید و ابومسلم در خانه با یک مساوی بدون گل هم می‌توانست قهرمان شود.
 
مشکی‌ها که در آن سال با هدایت اکبر میثاقیان و حضور مهره‌هایی، چون حسین بادامکی، آندو تیموریان، محمد‌رضا خلعتبری، خسرو حیدری و... در یکی از بهترین سال‌های خود بودند، در مشهد با حضور بیش از ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد آماده کسب اولین عنوان قهرمانی برای فوتبال خراسان در این جام بودند، اما در کمال بدشانسی این اتفاق نیفتاد. مشکی‌پوشان تا دقایق پایانی بازی با یک گل از حریف خود پیش بودند، اما بازیکنان صبا که مهره‌هایی، چون علی دایی و یحیی گل‌محمدی را داشتند، بازی را در وقت قانونی مساوی کردند و در ضربات پنالتی ابومسلم را شکست دادند تا اولین حضور تیمی از مشهد در فینال جام حذفی که با اولین میزبانی ورزشگاهی در مشهد هم همراه شد، با تلخی تمام شود. حالا ۱۵ سال بعد مشهد یک بار دیگر میزبان فینال جام حذفی شده؛ با‌این‌تفاوت بزرگ که هیچ تیمی از مشهد در فینال نیست و فقط افتخار میزبانی به مشهدی‌ها رسیده است.


حیدری: امیدواریم با کمک همه سازمان‌ها میزبان خوبی برای فینال باشیم

دبیر هیئت فوتبال استان بعد از اعلام خبر انتخاب مشهد به‌عنوان میزبان بازی فینال جام حذفی گفت: از این مسئله خرسند هستیم و امیدوارم با حمایت و کمک همه سازمان‌ها و نهاد‌های شهر و استان بتوانیم میزبان خوبی برای این بازی باشیم. محسن حیدری افزود: بعد از سال‌ها مشهد میزبان یک بازی بسیار مهم شده و این مهم نیازمند همکاری همه نهاد‌ها از‌جمله اداره کل ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، آستان قدس رضوی، شورای تأمین و سایر نهادهاست تا یک بازی خوب و بی‌حاشیه در مشهد برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته هم چندین‌بار مشهد آمادگی خود را برای میزبانی از بازی‌های تیم ملی اعلام کرده است، گفت: این فرصت بسیار خوبی است تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر‌مان را در انجام بازی‌های بزرگ نشان دهیم. ما معتقد‌یم که مشهد همه شرایط برگزاری و میزبانی مسابقات مهم و حتی بین‌المللی را دارد و پیش‌از‌این هم این مسئله را در میزبانی مسابقات بین‌المللی فوتسال در سال گذشته و اردو‌های متعدد تیم ملی فوتسال کشورمان نشان داده‌ایم. حیدری تصریح کرد: اگر امسال با مسئله کرونا مواجه نمی‌شدیم، مطمئنا می‌توانستیم در مشهد و با میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، توانمندی خودمان را نشان دهیم. حالا هم این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و از زمانی که خبر میزبانی مشهد قطعی شده است، بلافاصله کار اجرایی و عملیاتی را شروع کرده‌ایم تا ان‌شاءا... در زمان مقرر، همه‌چیز به‌نحو‌احسن انجام شود.


جای خالی مشهدی‌ها در فینال

فینال جام حذفی حالا در‌حالی ۱۳ شهر‌یور به میزبانی ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد بین تیم‌های تراکتور تبریز و استقلال تهران برگزار می‌شود که جای مشهدی‌ها در این مسابقه خالی است. مسلما بسیار رؤیایی می‌شد اگر تیم شهر‌خودرو، تنها‌نماینده استان در این مسابقات، که در ۲ سال گذشته وضعیت خوبی داشت، می‌توانست یکی از فینالیست‌ها باشد؛ تیمی که فصل پرفراز‌و‌نشیبی را گذراند، اما به اذعان بسیاری از کارشناسان می‌توانست با حضور قدرتمند در جام حذفی راه آسیا را نزدیک کند و برای دومین سال پیاپی در مسابقات معتبر لیگ قهرمانان شرکت کند.
 
آن‌ها با هدایت یحیی گل‌محمدی که دیشب تیمش در‌برابر استقلال ناکام بود، در جام حذفی حضور یافتند و در اولین بازی خود موفق شدند نساجی قائمشهر را در شهر خودش شکست دهند و از گردونه مسابقات حذف کنند. با‌این‌همه در مرحله یک‌هشتم نهایی نمایشی نا‌امید‌کننده دربرابر نفت مسجدسلیمان داشتند و در روزی که از حمایت تماشاگران خودی برخوردار بودند، ۱ بر ۰ به این تیم باختند و خیلی زود از جام حذفی کنار رفتند.


فینال در ورزشگاه خالی

اگرچه فینال جام حذفی در مشهد و در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد، اما غیبت تماشاچیان بدون‌شک لذت این بازی را بسیار کم خواهد کرد. نبود تماشاگران کار را قطعا برای دست‌اندرکاران برگزاری بازی آسان‌تر خواهد کرد؛ اما اگر دست‌کم تعدادی از آن‌ها در استادیوم باشند، شاید جذابیت این مسابقه مهم دوچندان شود؛ مسئله‌ای که روی کاغذ بعید به نظر می‌رسد، اما شاید در روز‌های آینده اتفاقات جالبی در‌این زمینه بیفتد و تعداد محدودی از تماشاچیان مشهدی بتوانند لذت دیدن این بازی را از نزدیک تجربه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Israel
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
چرا ورزشگاه فولاد کاندیدنشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->